AĞRI DAĞI KITABI İNCELEMESİ, CHRISTOPHER GOLDEN, -MERVE-

KIMSE NUHUN GEMISININ KESFININ BU KADAR DEHŞET VERICI OLACAĞINI DUSUNMEMISTIR.

KİTAP ADI: AĞRI DAĞI

ÖZGÜN ADI: ARARAT

YAZARI: CHRİSTOPHER GOLDEN

ÇEVIRMENI: CİHAN KARAMANCI

YAYIN EVI: İTHAKİ YAYINEVİ

BASKI YILI: MART 2018

SAYFA SAYISI: 312

TÜRÜ: GERİLİM

KITABIN KONUSU: Meryem ve Adam iki maceraperesttir. Ağrı Dağı’nda meydana gelen bir depremle dağda yeni bir mağara ortaya çıkar. Bu mağarada Nuh’un Gemisi’nin olduğu idda edilir ve birçok araştırmacı Ağrı Dağı’na gider. Meryem ve Adam da Türk Rehberler Hakan ve Feyiz’in ekibi ile dağa tırmanır. İlk varan grup Meryem ve Adam’ın grubu olunca mağaradaki gemi kalıntılarını Meryem ve Adam’ın ekibi araştırmaya başlar. Araştırmayı Türk yetkililerde kontrol etmektedir. Avcı ve Zeybekçi araştıma ekibindeki yetkililerdir. Ayrıca yurt dışından da Walker, Kim, Rahip Cornelius, Arkeolog Prof. Olivieri de ekipleriyle kazı alanındadır.Araştımaları aynı zamanda kamera ile kaydetmektedirler. Mağarada gemi ve ağıl kalıntıları, insan iskeletleri bulurlar. Bir de bir tabut içinde boynuzlu bir yaratık bulurlar. Bu yaratık ekipte korkuya sebep olur. Tabutun etrafındaki farklı dilde yazılar ekibi meraklandırır. Araştırma sırasında ekipten birkaç kişi ortadan kaybolunca olaylar heyecan kazanmaya başlar. Etrafta kötülük yayılmaktadır. Bakalım ekibimiz olayı çözebilecek ve dağdan sağ olarak kurtulabilecek mi?

KITAP YORUMUM: Kitap çıktığında çok meraklandım. Yabancı bir yazar Ağrı Dağı ile ilgili ne yazabilirdi. Okumaya başlayınca ilk sayfalarda kitabı çok sıkıcı buldum. Sonra Kafeinsiz adlı youtube kanalında kitabın incelemesini gördüm ve kitaba devam ettim. Kitap beklediğim gibi değildi ve bana ters köşeler yaptı. Beğendiğimi söyleyemem. Güzel bir konu sonrasında iblislere, şeytan çıkarma ayinlerine falan dönünce bana itici geldi. Bu tarz şeylerden hoşlanmadığım için kitaptan rahatsız oldum. Kitapta Türkiye’nin, Türk isimlerinin bulunması hoşuma gitti ama Türk ekibi veya Türk devleti bu kadar büyük bir olaya fazla etkisiz kalmıştı. Kürtler ve Türkler hakkında kulaktan duyma bilgilerle kitap yazan yazar bazı ad ve karakter seçimlerinde yanılmış gibi. Ayrıca bilmediği bir yeri tarif ettiği için çok hata var kitapta. Zaten yazar Türkiye’ye hiç gelmemiş. Her şey google dan bildiği kadar. Nuh olayı gibi büyük bir konuyu daha çarpıcı anlatmak varken iblis hikayesine dayamak ne kadar iyi bilemem ama kitap BRAM STOKER ÖDÜLLERİNDE en iyi roman ödülü almış. Ben beğenmesem de bu tarzın seveni çok ve bu tarzda güzel bir kitap demek ki. Bir başka yorumum da seçilen isimler ADAM ismini EDİM olarak değil bildiğimiz Türkçe adam diye okudum ve bu da konudan kopukluk yarattı bende. Gerçekten adam kelimesi ile ADAM karakterini ayırt etmekle geçti. Bu da akıcılığı engelledi benim için. Kitabı çok karalamak istemiyorum ama yeterli bulmadım. Yine de emeğe saygı duyuyorum. Yazar ikinci kitabında KAPADOKYA‘dan bahsedecekmiş. Merak ettim mi evet.

GOODREADS PUANI: 3,39/5

PUANLAMAM: 2,7/5

KONU/KURGU: Konu güzel de ne bileyim bana sıradan geldi. Gerilim kitabı olarak yine de beni germeyi başardı. Ama bunu gerilim unsurlarının en kolayı ile yaptı dini şeyler koy herkes korkar zaten. Beğenmedim. (2/5)

AKICILIK: İsimler özellikle ADAM ismi beni bir Türk olarak okumakta zorladı. Sıkıldım çok. (2/5)

KAPAK-TASARIM: Ben kapağı beğendim. İlgi çekiciydi ve de görkemli buldum. Ciltli olmadığı için çok puan vermeyeceğim.( 3/5)

CEVIRI: Çeviride bir kusur bulamadım. (4/5)

+18 SAHNELER: Ne denir ki açık seçik sahneler yok. Ama kan ve insan öldürme var. Gerçi çok abartılı bir betimleme yok ama yine de iblisli bir hikaye olduğundan 18 yaş altı okumasın.

BU TÜRÜ SEVİYORSANIZ BANA BAKMAYIN SİZ OKUYUN…KEYİFLİ OKUMALAR…

AĞRI DAĞI KITABI İNCELEMESİ, CHRISTOPHER GOLDEN, -MERVE-” üzerine bir yorum

  1. Geri bildirim: Kötü Korku Filmi Tadında “Ağrı Dağı” – Tesla'nın Kutusu

Yorum bırakın