Aralık Ayında Okuduklarım -Serenity-

Sevgili okur,iyisiyle kötüsüyle koca bir yılı daha devirmek üzereyiz. Ay sonlanırken yine sizlere tükettiğim kitaplardan bir derlemeyle gelmek istedim. Ardından bir de izlediklerime dair bir yazım olacak beklemede kalın 😉

Kasım sonu Aralık başı alıp zevkle okuduğum bir kitaptan bahsetmek istiyorum öncelikle. Yazar Bonnie Garmus’dan 2022 en iyi Roman Ödüllü Bir Kimya Meselesi

Kitabımızda ayakları yere basan,idealist,kimyager biliminsanı sıfatıyla Elizabeth Zott adında bir kadın karşımıza çıkmakta. Yaşadığı dönemde kadınlara gösterilen muameleden ötürü karakterimizin bilim kendini ispatlama içgüdüsüyle yaşamını sürdürme çabasını görüyoruz.

Yine kendi gibi bir biliminsanı olan Calvin Ewans‘la olan ilişkisi, kimyayı ve yemek yapmayı birbiri içine geçiştirerek her ikisini de sevdirdiği tv programını ve anneliğini ,yazarın gayet akıcı bir dille okuyucuya aktardığını düşünüyorum. Ben okurken oldukça zevk aldım.

Kitap bana izlediğim Hidden Figures adlı filmi hatırlattı. Neticede kesinlikle tavsiye edebilirim dostlar.

Sıradaki kitap George Saunders’dan Phil’in Dehşet Verici Kısa Hayatı

Bu çok eğlenceli bir kitaptı dostlar. Kitapta Phil ve beraberinde çok az sayıda tuhaf yaratığın, Horner adındaki küçücük bir toprak parçasında yaşadığı kısa ve komik hikayeden bahsediliyor. Adeta modern bir Hayvan Çiftliği hikayesi…

Politik ve siyasi çatışmalar,ince dokundurmacalar ve trajikomik olaylar barındırıyor. Okurken gırgır,şamata mı yoksa bilimkurgu türünde bir öykü mü okuyorsunuz çok anlaşılmıyor fakat küçücük sayfa sayısıyla sizi son derece eğlendirmeyi başarıyor. Göz atın derim 😉

Bir klasik… Charles Dickens’tan Bir Noel Şarkısı

Bu hikayenin bin türlü film versiyonunu izledim ancak hiç oturup kitabını okumamıştı. Yılbaşı arifesinde alıp okuma fırsatı bulmak benim için hoş oldu diyebilirim.

Ortağını yıllar önce kaybetmiş, yaşlı,cimri,mutsuz ve aksi Scrooge adlı iş verenin, noel gecesinde kendisine gelen üç hayaletle yaşadığı deneyimlerden sonra yeni bir anlayış geçirip,taş kalbinin yumuşaması anlatılmakta. Kısaca kalbinizi ısıtacak bir noel hikayesidir kendisi,severiz 😉

Alı Hazelwood (adı çok tuhaf biliyorum :)) aşk kitapları serisine bir yenisini daha eklemişken alıp okumamak olmazdı 😉 Aşk, Teorik Olarak

Yine bir çiftimiz var. Elsie Hannaway adındaki kızımız bir üniversitede teorik fizik üzerine misafir profesörlik yapmaktadır. Ve her ne hikmetse aynı zamanda para kazanabilmek için sahte sevgililik kariyeri yapmıştır. Sahte sevgilisinin üvey erkek kardeşi de fizikçi çıkmasın mı ve kızımıza abayı yakmasın mı :)) Sonrasını tahmin etmişsinizdir.

Kitap tammen çerezlik ve hoş vakit geçirmek için bir günde tüketilebilecek bir eser. Ben yazarın bilimsel şeyleri romantizmin içine bu denli göze batmadan yedirebilmesini çok seviyorum dostlar. Kendince bir teknik oluşturmuş. Yer yer bazı şeyleri artık çok fazla tekrar ediyor olsa da olsun 😉 Yazmaya devam etsin,ortağımla biz okuruz diyor ve bahsedeceğim son kitaba geçiyorum.

Psikonet yayınları Doç. Dr. İ. Volkan Gülüm’den İyileştiren Sınırlar…

Evet bu serinin psikoloji ve kişisel gelişim türündeki kitaplarını seviyorum ve son derece faydalı buluyorum. Bu kitap da bana bir önceki İyi Hissetmek kitabı gibi bir çok şey kattı dostlar. Kitap “hayır!” diyebilmek üzerine size faydalı bilgiler ve teşvikler sunuyor. Hem de görünürde incecik bir kitap olmasına rağmen… Hayata, insan ilişkilerine ve en önemlisi de kendinize farklı açılardan bakmanızı sağlayacak bir kitap olduğunu düşünüyorum. Türü severler tavsiye ederim.

Yazımın sonuna geldim. Faydalı olabildiysem ne mutlu bana. Yorumlarınızı lütfederseniz bizi çok sevindirirsiniz. Yeni paylaşımlarda buluşmak üzere esen kalınız 🙂

Yorum bırakın