MANGA OKUMAYA BAŞLAMIŞIMDIR : Makoto Shinkai ve Mangaları

Selam Japon hayranları,

2021 ‘de kendime yeni bir eğlencelik daha buldum: Mangalar. Anime izlemeye henüz başlamadım. Ama manga okumak hoşuma gitti. Fantastik, korku ve aşk temalı mangalar gördüm. Ben aşk temalı mangalarla başladım. Okuduğum mangalara dikkat edince özellikle belli bir yazarın mangalarını beğendiğimi fark ettim ve sizinle paylaşmak istedim.

Makoto Shinkai (Makoto Niitsu)  9 Şubat 1973  tarihinde Japonya’nın Nagano şehrinde doğdu. Üniversitede Japon Edebiyatı okuyup mezun olduktan sonra 5 yıl boyunca bilgisayar oyunları yapan Falcom isimli bir şirkette çalıştı. Burada animasyon ve grafik konusunda kendini geliştirdikten sonra 1999 yılında ilk kısa animasyon filmi Tooi Sekai’yi (Other World) hazırladı. Tooi Sekai, sadece 2 dakika uzunluğundaydı.

2016 yılı kimsenin hatta yönetmenin bile beklemediği bir başarıya sahne oldu. Kimi no na Wa (Your Name) çılgınlığı tüm Japonya’yı sardı ve 355 milyon dolar hasılat elde ederek 289 milyon dolarla Miyazaki’nin Ruhların Kaçışı filmine ait olan en çok izlenen Japon filmi rekorunu ele geçirdi.

Mangalarından bahsetmek gerekirse:

Kadın ve Kedisi

Yazarın ilk okuduğum mangasıydı. Bir kedinin ağzından birlikte yaşadığı kadının hayatını okuyoruz. Bu açıdan güzel olan eser oldukça kısaydı. 168 sayfalık bu manga varoluşsal sıkıntıları ve kimlik bulma çabasını güzelce anlatıyordu. Ancak beni çok da etkileyen bir manga olmadı diyebilirim. Kanojo to Kanojo no Neko ( She and Her Cat: Their Standing Points ) adıyla bir animesi de var. Animesinin İMDb puanı 7,7. Manganın Goodreads puanı ise 3.67. Ben animeyi izlemedim ama mangaya puanım 2 oldu. Çizimler güzeldi.

Kelimeler Bahçesi

Ayakkabı tasarımcısı olmak isteyen lise öğrencisi Takao ile yağmurlu bir günde parkta tanıştığı genç kadın Yukino’nun birbirlerine aşık olmalarını anlatıyor. Yaşlarını ve mesleklerini bilmeden aynı parkta ve yağmurlu günlerde buluşup tanışıyorlar. Ben çok da beğenemedim bu romantik hikayeyi. Goodreads puanı 3,88. Benim puanım da 3 oldu. Koto no ha no niwa adlı bir animesi de bulunuyor. İMDb puanı ise 7,5.

Saniyede 5 Santimetre

Akari ve Takaki’nin aşkını okuyacağız ama içinde aralarında mesafeler olan aşkları anlatan kısa hikayeler de bulacağız. İlk aşkı anlatan bu eser oldukça etkileyici bir mangaydı. Çizimleri çok güzeldi, hikayeler çok güzeldi. Yazarın beğenerek okuduğum ilk kitabı oldu. GOODREADS puanı 4,3 tü. Benim puanım ise 5 oldu. 5 Centimeters Per Second(Byôsoku 5 senchimêtoru) adıyla bir animesi de var. İMDb puanı 7,6. Çok güzel ve duygusal bir mangaydı. Mutlaka okuyun derim.

Seninle Bir İklim

Hodaka’nın evden kaçarak Tokya’ya gelmesi Hina ile tanışma hikayesini anlatan duygusal bir manga. Hina ‘nın özel bir gücü var. Yağmurlu Tokyo günlerini güneşe çevirebiliyor. Henüz Türkçeye ilk cildi çevrildi. Manganın Goodreads puanı 3,93 benim puanım ise 4 oldu. Çok beğendiğimi söyleyebilirim. Devamını da merakla bekliyorum. Tenki no ko adında animesi de var. İMDb puanı 7,5. Okumanızı önereceğim bir manga.

Senin Adın – Your Name

Yazarımızın Türkçeye çevrilen son mangası. Henüz okuyamadım. Kırsal kesimde yaşayan bir kız ve Tokyo’da yaşayan bir erkek, vücutlarının ve zihinlerinin onlar rüya görürken değiştiğini fark ederler.Bunun üzerine kurulu bu mangayı merak ediyorum. Okuduktan sonra yorumumu paylaşırım. Goodreads puanı 4,40. Heycanla beklediğim bu manganın da bir animesi var. Kimi no na wa adındaki bu animenin İMDb puanı ise 8,4.

Manga dünyasına ANOTHER ile giriş yaptım. Oldukça beğendiğim bu mangadan sonra aşk mangalarına biraz daha sarmış olabilirim. Bu aralar Junji İto’nun korku mangalarını okuyorum. Yakında onunla da ilgili bir paylaşım yaparım. Eğer manga okumak istiyor ve bir türlü başlayamıyorsanız. Another ile başlamanızı tavsiye ederim. Bence hemen başlayın oldukça keyif alacaksınız.

Animelere gelince bahsettiğim animeleri sevgili ortağım izleyip hepsini içeren bize bir yazı paylaşır diye düşünüyorum.

MANGA OKUMAYA BAŞLAMIŞIMDIR : Makoto Shinkai ve Mangaları” üzerine bir yorum

Yorum bırakın