Çizgi Roman Okumalarım #0,5

Merhaba,


Sandman çizgi romanlarını hep merak ettim ancak okuma fırsatı bulamadım. Bu kitabı görünce bir yerden başlayayım dedim. Jill Thompson tarafından yazılmış kısa bir hikaye bu. Sandman:Sisler Mevsimi adlı cildinden uyarlamaymış. Kitabın sonunda Sandman ciltleri hakkında kısa bilgiler var. Neil Gaiman bu hikayede yazar değil de danışman olarak karşımıza çıkıyor. İthaki yayınları tarafından Haziran 2021 ‘de basılmış. 208 sayfadan oluşuyor ve çevirisi Egemen Görçek tarafından yapılmış.Manga tarzında yazılmış deniyor. Ama ben küçük bir çizgi roman olarak görüyorum. Çünkü mangalar gibi tersten başlamıyor.


Her neyse konusuna gelecek olursak 7 Sonsuzlardan Kader, kardeşlerini evine çağırır. (Arzu, Kader, Keder, Ölüm, Rüya, Hezeyan, Yıkım) Onlara önemli bir olay olacağını ve bu olayın büyük bir değişime yol açacağını söyler. Ama olay hakkında bilgi vermez ve beş kardeşin kendisinin çözmesini ister. Uzun zamandır görülmeyen kardeşler bu konuda konuşurken Rüya ve Arzu arasında bir anlaşmazlık çıkar. Konu Rüya’nın eski sevgilisine gelir. Rüya eski sevgilisi Nada’yı Cehenneme hapsetmiştir. Kardeşler bunun haksızlık olduğunu söyler. Bir süre sonra Rüya yaptığının hata olduğunu anlar ve Nada’yı kurtarmak için Cehenneme gider. Ancak sevgili Lucifer, artık Cehennemden sıkılmıştır ve anahtarı Rüya’ya bırakıp gider. Cehennemde bir kaos başlar. Herkes Cehennemde hak iddia eder. Cehennemdeki ölülerde serbest kalmış ve Ölüm’ün dairesinde toplanmaya başlamıştır. Rüya’nın Cehennem ile ilgili bir karar vermesi ve bu kaosu durdurması gerekmektedir. Bu sırada da Ölüm, Keder ve Hezeyan ölüleri bir parti vererek oylamaya çalışır.


Biz de kitap boyunca partiyi, Rüya’nın Cehennem ile ilgili kararını ve Nada’yı bulup bulamayacağını okuyoruz.(Rüya=Morpheus=Sandman)


Çok güzel ve akıcı bir kitaptı. Bende Sandman’i okuma isteği uyandırdı.Gotik kız Ölüm’ün çizimini çok beğendim. Zaten Sandman çizgi romanlarında da popüler bir karaktermiş. Ölüm’ü daha çok tanımak ve hikayelerini okumak için sabırsızlanıyorum. Çok beğendim ve herkese öneriyorum. Keyifli okumalar

GOODREADS : 3,80 1000Kitap : 9


Yorum bırakın