Mangalarım ve Animelerim # 2

Merhaba,

Yine bir manga okumasıyla karşınızdayım. Eski köklü mangalara henüz elim gitmiyor. Ben de yeni çıkmış , kısa mangalarla yoluma devam ediyorum. Bu sefer romantik komedi diyebileceğimiz bir manga iler karşınızdayım: EŞSİZ BEŞİZLER ( Gotoubun no Hanayome, Quintessential Quintuplets)


Eşsiz Beşizler toplamda 14 mangadan oluşuyor.Negi Haruba tarafından yazılıp çizilmiş romantik bir manga. İki sezonu yayınlanan animesi de var. Sezonlar on ikişer bölümden oluşuyor. Bölüm uzunlukları ortalama 20 dakika diyebiliriz. Giriş ve müzikler güzel. Ben animesini mangasından daha çok beğendim. Ev Erkeğinin Yoluna göre bu daha çok animeye benziyordu. Çizimleri ve renkleri çok beğendim.Gerekli Şeyler Yayıncılık tarafından ilk cildi yayınlandı. İkinci cildi de yeni çıktı ancak ben henüz ikinci cildi okuyamadım.


Neyse konusuna gelecek olursak Fuutarou Uesugi çok başarılı bir öğrenci, babasının borçları nedeniyle zor durumdalar. Bir gün bir özel ders çıkıyor. Ücret ise piyasanın beş katı. Uesugi çok mutlu oluyor, beş katı fiyata şüpheyle yaklaşsa da kabul ediyor. Beşizler oldukça zengin ve güzeller, ancak hiçbirinin ders çalışmaya niyeti yok. Önceki okullarından da sınıfta kalacakları için ayrılmışlar. Özel ders hocalarının Fuutarou olduğunu bilmeden kızlar bir şekilde Fuutarou ile tanışıyor. Tanışmaları hepsinde farklı şekilde oluyor. En sonunda herkes özel derste birlikte olacaklarını öğrenince şaşırıyor. Beşizler den bazıları Uesugi’nin hocaları olmasından memnun olmasa da Uesugi kızları ikna etmek için büyük çaba gösteriyor. Bu ikna çabaları da gülünç sahnelere sebep oluyor.


Manga boyunca hem karakterleri tanıyoruz hem de beşizler okulu bitirecek mi bunu okuyoruz. Bir de düğün sahnesi var. Gelecekte Uesugi kızlardan biriyle evleniyor. Hangi beşiz olduğunu bilmiyoruz. Manganın merak unsuru da bu.Bu arada beşizlerin adı İtsuki, İchika, Yotsuba, Miku, Nino. Ben en çok Yotsuba ve Miku’yu sevdim. Kızların ders çalışmaktan kaçmaları beni epey eğlendirdi.


Romantik komedi seviyorsanız okuyun derim. Ama benim çok da sevdiğim bir manga olmadı. Yalnız Harem ve ecchi diyebileceğimiz tarzda bir manga olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden de küçük okuyuculara önermiyorum.
Keyifli okumalar...

Animesi hakkında da biraz bilgi vermem gerekirse konu ilerledikçe daha güzelleşiyor. Animesi oldukça canlı ve renkli. Beni güldürmeyi başaran bir anime oldu. Beşizlerin Fuutarou’dan hoşlanmaya başlamaları , ona açılma çabaları, bu arada birbirlerine olan bağlılıklarının gelişimi ve beşizlerin gelişimi , değişimi çok güzel verilmiş. İki günde iki sezonuda izledim. Çünkü Fuutarou’nun ilkokuldayken gittiği bir tatilde de beşizlerden biri ile karşılaştığını öğreniyoruz. Bu kıza Fuutarou’nun ilk aşkı diyebiliriz. Anime boyunca beşizlerin beşi de geçmişteki kız ya da gelecekte evlendiği kız olabilir gibi veriliyor. Ama ben başından beri İtsuki olduğunu düşünüyorum. İkinci sezonun sonunda da oymuş gibi verildi ama yine de bir kararsız kaldım. Üçüncü sezonu da gelecek sanırım. Merakla hangi beşiz olduğunu öğrenmeyi bekliyorum. Ya üçüncü sezon gelsin ya da manganın geri kalanı çabucak basılsın.

Kahramanlarımızı kimler seslendirmiş şimdi onlara bakalım : Yoshitsugu Matsuoka: Futaro Uesugi,Kana Hanazawa: Ichika Nakano,Ayana Taketatsu: Nino Nakano,Miku Itou: Miku Nakano,Ayane Sakura: Yotsuba Nakano,Inori Minase: Itsuki Nakano

İMDb: 7,6 GOODREADS:3,89 1000Kitap: 7,5

Mangalarım ve Animelerim # 2” üzerine bir yorum

Yorum bırakın