Polisiye Kitap Önerileri

Selam Dostlar,

Sizinle görüşmeyeli uzun zaman oldu. Bu süreçte birçok kitap okudum. Şimdi sizinle bir kısmını paylaşacağım.Sıcak olmasını beklediğimiz ama hala gökgürültülü sağnak yağışların hüküm sürdüğü, akşamları serin gecelerde okumanız için harika kitaplar seçtim. Öncelikle en sevdiğim tür olan polisiye kitapları tercih ettim. Sırf polisiye değil de araya gerilim romanı da serpiştireceğim. Hadi yine iyisiniz.Bu arada resimleri ayarlayamadım. Kusuruma bakmayın. Bir de kitaplara yaş aralığı vermedim. Ama siz lütfen rahatsız edici unsurlara dikkat edin. İçeriklerde cinayet,kan,siddet, cinsellik, uyuşturucu gibi unsurlar var. Araştırmadan kitap almayın.İşte karşınızda son zamanlarda okumuş olduğum ve tavsiye ettiğim polisiye romanlar:

Ne Yaptığını Biliyorum,Alice Feeney

Öyle bir kitap söyle ki sonunu tahmin edemeyeyim, beni şoklardan şoklara sürüklesin, ters köşelerde beynim yansın istiyorsanız bu kitap tam size göre. Her bölüm sonunda bizi sarsacak bir detay öğrendiğimiz, katil kim olabilir diye sorguladığımız bir macera bizi bekliyor. Konusuna gelecek olursak Blackdown kasabasında bir kadın öldürülür. Dedektif Jack Harper bu cinayeti araştırmayla sorumludur. Bu arada BBC spikeri Andrews de bu cinayetin haberini yapmak istiyordur. Kahramanlarımız cinayeti araştırırken birden şüpheli durumuna düşerler. Çünkü öldürülen kendi lise arkadaşlarıdır.

Bu kitabı mutlaka okuyun. Pişman olmazsınız😉

Taş Kağıt Makas,Alice Feeney

Bu kadın harika polisiyeler yazıyor. Sipariş listesi yazsa okurum. Harika bir uslubu var. Yazarın önceki kitabına göre biraz daha az beğendim. Ama yine akıcı bir konuya sahipti. Neredeyse bir oturuşta bitirdim. Bu seferki ters koseyle ilgili bir fikrim olsa da yine de tahmin edemedim. Konusuna gelecek olursak Adam ve Amelia Wright çiftinin evliliği artık sona yaklaşmıştır. Evliliklerini kurtarmak için son bir tatile çıkarlar. Amelia bu İskoçya’da şapel tatilini işyerinde kazanmıştır. Tatil için ne kadar doğru seçim tartışılır. Bu çift birbirine uzun süredir yalan söylüyordur. Artık sona yaklaşmışlardır ve bu tatilden biri evine dönmeyecektir.

Bu hikayenin en ilginç yani Adam’in yüz körü olmasıydı.Böyle bir şeyi ilk defa duydum. Oldukça ilgimi çekti. Gerilimi iliklerimize kadar hissettiğimiz harika bir kitap, tavsiyemdir.

Hizmetçi, Freida McFadden

Öncelikle belirteyim ki bu bir seri olacak. Sanırım iki kitaplık bir seri. Ülkemizde henüz ilk kitabı çevrildi.Yazarla tanışma kitabımız olan Hizmetçi’ye bayıldım. İlk andan her an bir şey olacak diye gerim gerim geriliyorsunuz. Sonrasında öyle şeyler oluyor ve o kadar şaşırıyorsunuz ki devam kitaplarında yeni maceraları merakla bekler hale geliyorsunuz. Konusuna gelecek olursak Milie hapisten şartlı tahliye olmuş. Suça bulaşmak istemeyen, sakin bir hayat sürmek isteyen bir kızımız. Sabıkalı olduğu için iş bulması zor. Bir gün hizmetçi işi için başvuruyor. Zengin bir ailenin evine yerleşiyor. İlk başta oldukça normal gelen bu ailede gittikçe işler karışıyor.

Nina beni çok şaşırttı. Andrew fazla mükemmel gelmişti bana. Milie de az değil hani. Olaylar hızlı şekilde son buluyor. Enzo olayı çok havada kaldı gibi.Kitapla ilgili tek olumsuz yorumum bu. Sürükleyici bir gerilim romanı, Tavsiyemdir.

Şeytanın Ta Kendisi, Maureen Johnson

Öncelikle bu kitapta bir seri olacak. Şu ana kadar 5 kitap yayımlanmış.Ülkemizde henüz ilk iki kitabı yayımlandı.Konusuna gelecek olursak Ellingham Akademi.20. yüzyılın başında zeki ve başarılı öğrencilere ücretsiz eğitim vermek amacıyla kurulmuş özel bir okuldur. Okulun kurucusu Albert Ellingham’ın eşi ve kızının kaçırılması ve tek ipucunun şeytanın ta kendisi mahlasıyla bırakılan bir bilmece olması dönemin en esrarengiz olayıdır. Yıllar sonra bu akademide bir cinayet daha işlenir.Sonrasında bu kaçırılma vakasını çözmek isteyen ve dedektiflik olaylarına merak salmış Steve Bell öğrenci olarak bu akademiye gelir bir yandan ortama alışmaya çalışırken bir yandan da şeytanın ta kendisinin geri dönmesi ile işler ilginç bir hal alır. Steve hem kayıp vakasını çözmeye hem yeni işlenen cinayetleri çözmeye hem de şeytanın ta kendisinin kim olduğunu bulmaya çalışır. İki kitap boyunca Steve ile bu olayları takip ediyoruz. Polisiye roman okumaya yeni başlayan genç okurlara tavsiyemdir. Akıcı bir anlatımı var.Kapak tasarımları da oldukça etkileyici. Yaz ayları için sizi sıkmayan bir okuma serüveni olacaktır.

İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi, Holly Jackson

Bu kitapta 3 kitaptan oluşan bir seridir. Ülkemizde henüz ilk iki kitabı çıktı. 3. kitabı da yakın bir zamanda basılacak.Bulduğunuz delillerle ve tanıklarla görüşerek bir cinayet çözmek istiyorsanız bu kitap tam size göre. Kitabın konusuna gelecek olursak lise öğrencisi Pip proje ödevi olarak kasabasında işlenmiş bir cinayeti konu alır. Pip gerçek suçlunun yakalnmadığını düşünür ve davayı tekrar araştırır. Devam kitaplarında da değişik davaları, kayıpları ve cinayetleri çözmeye çalışıyor.

Kitaplar tek tek değil sırayla okunmalı . Çünkü kişiler ve olaylar arasında bağ var.Tek tek de okusanız olur ama bazı göndermeleri anlamayabilirsiniz. Kitap sizi hikayeye dahil eden oldukça sürükleyici bir anlatımı sahip.Ravi ve Pippa’yı çok sevdim.İkinci kitap beni oldukça endişelendirdi. Bu ikilidenbirine bir şey olacak diye hop oturup hop kalktım. Son bölümde biraz ağladım bile.Düşünün karakterlerin denli seviyor ve onlara bağlanıyorsunuz. Son kitabı merakla bekliyorum.

Yitik Kızlar,Alex Michaelides

Bu yazarın daha önce Sessiz Hasta kitabını okuyup çok beğenmiştim. Okumadıysanız şiddetle tavsiye ederim. Ağzım açık okuduğum bir kitap ve harika bir ters köşeye sahipti. Yitik Kızlar onun kadar mükemmel olmasa da severek okuduğum bir gerilim romanı oldu. Konusu; Mariana bir psikoterapi uzmanıdır.Cambridge Üniversitesinde işlenen bir cinayeti çözmek için polise yardım etmek amacıyla mezun olduğu üniversiteye gider.Şüphelendiği tek isim Yunan tragedyası profesörü yakışıklı Edward Foscadır. Genç kızların hayran olduğu profesör üniversitede işlenen cinayetlerle ilgili midir,kitap boyunca bunu öğrenmeye çalışıyoruz. Aynı zamanda Yunan mitolojisinin genç kızı Persephone’nin ayinlerinden ve yeraltı dünyasına yolculuğundan sıkça söz edilir. Cinayetlerin bu konuyla olan ilgisini de çözmeye çalışıyoruz.

Yazarın en hoşlandığım özelliği kitaplarda mitolojiye yer vermesi, sayesinde birçok hikayeyi öğreniyoruz. Bu kitabı sadece polisiye gerilim sevenlere değil mitoloji sevenlere de öneriyorum.

Verity,Colleen Hoover

Bu yazarı ve kitaplarını pek de beğendiğimi söyleyemem ama bir polisiye gerilim yazdığını duyunca alıp okumak istedim. Polisiyeden çok bir gerilim romanında diyebiliriz. Konusu Lowen isimli kahramanımız bir gerilim romanı yazarıdır ,çok başarılı ve tanınmış bir yazar değildir .Hayatı tepetaklak giderken bir teklif alır ,ünlü gerilim ve cinayet yazarı olan Verity’nin son romanını bitirmesi istenir. Verity rahatsızdır ve kitabını bitiremeyecektir. Eşi ve yayıncısı kitabı bitirmesi için Lowen’a teklifte bulunur.Lowen ilk başta teklifi kabul etmese de kariyeri için büyük bir fırsat olacağını düşünerek teklifi kabul eder ve Verity’nin evine yerleşir. İşte bütün gerilim burada başlar. Lowen’ın kitabı tamamlamak için Verity’nin evinde, hasta Verity, eşi Jeremmy ve hayatta kalan tek çocuklarıyla yaşamaya başlar. Lowen eve geldiğinden itibaren gariplikler kendini göstermeye başlar. Çiftin ikiz kızları kısa aralıklarla hayatlarını kaybetmiştir. Verity geçirdiği kaza sonucunda komaya girer,beyni hasar almıştır ve sadece gözlerini oynatabiliyordur ama Lowen, Verity’nin hareket ettiğini ve herkesi kandırdığını ve de kendisini izlediğini düşünür.

Sonu beni tatmin etmese de güzel ve akıcı bir gerilim romanıydı.

Aklıma başka kitap gelmedi. Bu seferlik bu kadarla yetinelim. Yenileri biriktikçe paylaşırım. Görüşmek üzere 🤩

Polisiye Kitap Önerileri” üzerine bir yorum

Yorum bırakın