CAPTAİN AMERİKA:FİRST AVENGER,KAPTAN AMERİKA İLK YENİLMEZ FİLM İNCELEMESİ, -MERVE-

“ROGERS, BUNU SANA ALIŞTIRA ALIŞTIRA SÖYLEMEYİ UMUYORDUK; FAKAT SEN 70 YILDIR UYUYORSUN.” NİCK FURY

FİLMİN ADI: CAPTAİN AMERİKA: FİRST AVENGER

FİLMİN ORİJİNAL ADI: KAPTAN AMERİKA: İLK YENİLMEZ

FİLMİN YÖNETMENİ: JOE JOHNSTON

FİLMİN SENARİSTLERİ: CHRİSTPOHER MARCUS, STEPHEN MCFEELY

SÜRE: 2 SAAT 4 DAKİKA

MÜZİK: ALAN SİLVESTRİ

KONU: Özet içeriri. Çok da Spoiler yok. Marvel Comics dünyasının ilk yenilmezi Kaptan Amerika filmi 1941 yılında yani İkinci Dünya Savaşı döneminde geçiyor. Baş kahramanımız Steve Rogers asker olmak için sürekli başvursa da bir türlü kabul edilmez. Çünkü çok zayıf ve hastalıklıdır. En yakın arkadaşı Bucky askerdir. Bucky savaşa gitmeden önce Steve’i de alarak Stark Expo Fuarı’na gider. Bu fuarda Tony Stark’ın babası Howard Stark’ın bir araba tanıtımını görürüz. Steve bu fuarda da gönüllü askerlik için başvurur ve orada Dr. Abraham ile tanışır. Abraham, Steve’i askere alır ve ona enjekte ettiği bir serumla Steve kaslı ve yakışıklı Kaptan Amerika’ya dönüşür.

Steve askerdeyken ve bu deney sırasında da en büyük destekçisi Ajan Peggy Carter’dır. Amerika Nazilerle savaş halindedir bir de Nazi sempatizan HYDRA’NIN kurucusu Johann Schmidt in dünyayı ele geçirme amacı ile uğraşır. Schmidt, Dr. Abraham’ın serumunu prototipini kendine enjekte eder güçlü bir kötüye yani RED SKULL’ a ( kızıl kurukafa) dönüşür. Kaptan Amerika, Red Skull ı yenmeyi başarsa da sonunda kendini feda etmek durumunda kalır. Tam Kaptan öldü sanarken 2011 yılında Kaptan Amerika gözlerini açar ve onu Agents of Shiled’den Nick Fury karşılar.

OYUNCULAR:

CHRİS EVANS: Kaptan Amerika rolünde karşımıza çıkan oyuncu oldukça başarılı bir performans sergilemiş. Hem bebeksi hem de lider duruşu Kaptan Amerika’nın ruhunu çok iyi yansıtıyor. Kaptan Amerika dan bahsetmek gerekirse çok hızlı koşuyor ve yakın dövüş sporlarına oldukça hakim. Kurşun geçirmez bir kıyafeti ve Adamantiyum ve Vibranyum karışımı yok edilemez bir kalkanı var. Ayrıca Ajan Carter’ a aşık.

HAYLEY ATWELL: Peggy Carter yani Ajan Carter rolünü canlandırıyor. Oldukça güzel ve yetenekli bir ajan. Kendisine ait iki sezonluk bir dizisi de var. Bu filmden sonra mutlaka izleyin.

SEBASTİAN STAN: Kaptan Amerika nın en yakın arkadaşı Buck i canlandırıyor. Hem yakışıklı hem de güçlü bir kişilik.

DOMİNİC COOPER: Howard Stark rolü ile karşımızda. Tony Stark ın babası. Kaptan Amerika nın kalkanını o yapıyor ve savaş sırasında oldukça yardımcı oluyor. Ben oyuncuyu çok sevdim oldukça başarılı.

SAMUEL L. JACKSON: Nick Fury i canlandırıyor. Kendisini bir iki dakikada görsek filme bütün enerjisini vermiş bence. Valla adamın hayranıyım diye demiyorum. :)))

TOBY JONES: Dr. Arnim Zola olarak karşımıza çıkıyor. Red Skull a yardım eden profesör. Minnak bir adam ama ne demişler totosu yere yakın olandan korkun. 🙂

STANLY TUCCİ: Dr. Abraham Erskine rolünde. Steve Rogers ı Kaptan Ameriha, Schmidt i de Red Skull yapan serumun mucidi. Amerika bu serumla güçlü bir ordu yapma peşindeydi ama serum çalınıp doktor ölünce hayaller suya düştü.

HUGO WEAVING: VEEE ADAMIM. Johann Schmidt yani Red Skull. Hydra nın başı ve Nazi sempatizanı. Kafayı tırlatmış bu sempatik kızıl nükleer bombalarla dünyayı ele geçirme peşinde. Filmin sonunda Kaptan Amerika hayallerini yıkıyor Red Skull ın. Red Skull ortadan kayboluyor. Kaptan Amerika, Red Skull ‘ın öldüğünü düşünüyor ama gerçeği hepimiz biliyoruz. Lakin öldü sanıp Kaptan’a inanmaya devam.

YORUM: Marvel furyasıdır gidiyor ve bende kayıtsız kalamadım ve marvel sinematik evrenine bu filmle giriş yapayım dedim.Film 1940larda geçtiği için o havayı kullanılan araçlar, çekim ve kıyafetlerle çok iyi vermiş. Oyunculuk çok iyi. Kaptan Amerika yı pek sevmezdim hala da bayıldığım söylenemez ama bu film ile kendisine sempati duymadım değil. Ama hala Marvel evrenindeki favorim THOR. Ajan Carter’ı Kaptan Amerika ‘ dan daha çok sevdim ve veda sahnelerinde oldukça etkilendim.

Red Skull ise bir efsaneydi bu adama bayılıyorum. Howard Stark ise muhteşemdi gülüşü bakışları harikaydı. Marvel evreninde Stark ailesine bir torpil var bence. Seçilen oyuncular karizmadan yıkılıyor ve oldukça başarılılar. Filmi izleyince Marvel evreni ile ilgili bir fikrim oluşmaya başladı ve keyif aldım. Mutlaka izleyin.

PUANLAMA: IMDb puanı 6,9 olan filme ben de 7 puan verdim. Neden derseniz aksiyon sahnelerini pek de beğenmedim. Kaptan Amerika nın dövüş sahnelerini az ve basit buldum. Bazı bölümler gereksiz uzundu.

Ve Amerikan ordusunun başta Kaptan Amerika ya güvenmeyip ona görev vermemesinin mantığını çözemedim. Ama film oldukça başarılıydı Kaptan Amerika benim için bir Thor değildi bir Batman olamazdı ama ismini saygı ile anacağım cesur bir kahraman olmayı başardı.

MARVEL evrenine girişi CAPTAİN AMERİKA: FİRST AVENGER ie yaptım şimdi sırada 2 sezonluk bir AJAN CARTER serisi var. İnançlıyım bitireceğim. =))

KEYİFLİ İZLEMELER…

Yorum bırakın